Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Selasa, 28 Oktober 2008

Hadapi Semuanya Dengan Senyuman,Biar Apapun Yang Terjadi

Saya Belajar - Apa yang saya anggap terbaik, belum tentu yang terbaik dariNya. Dan sebaliknya, yang terbaik dari-Nya belum tentu kita senangi. Teruslah bersyukur kepada-Nya atas semua nikmat dan kurnia-Nya. Manusia hanya dapat terus berdoa dan berusaha untuk mendapat yang terbaik dari-Nya

Saya belajar - Seberat apa pun cubaan yang diberikan olehNya, pada akhirnya akan membuat kita menjadi manusia yang lebih bertanggungjawab dan berguna. Syukurilah seluruh anugerahNya dengan hati ikhlas dan tulus.

Saya belajar - Bahawa kedewasaan itu lebih berkaitan dengan berapa banyak pengalaman yang kita miliki dan apa yang kita pelajari dari pengalaman tersebut, dan kurang berkaitan dengan telah berapa tahun usia kita.

Saya belajar - Walaupun kita berfikir tidak ada lagi yang dapat kita berikan dan lakukan, ketika seorang teman kesusahan dan memerlukan kita, kita akan selalu menemukan kekuatan dan jalan untuk terus menolong.

Saya belajar - Jangan membandingkan diri sendiri dan kesusahan kita dengan orang lain.

Saya belajar - Bahwa latar belakang dan lingkungan mempengaruhi peribadi saya, tapi kita tetap bertanggungjawab dan menentukan masa depan kita sendiri.

Saya belajar - Bahawa saya harus bertanggungjawab atas apa yang telah saya lakukan, tidak peduli bagaimana perasaan kita.

Saya relajar - Bahawa saya punya hak untuk marah, tetapi itu bukan bererti saya dapat berlaku sesuka hati saya tanpa memikirkan orang lain.

Saya belajar - Bahawa saya harus memilih apakah menguasai sikap dan emosi atau sikap dan emosi itu yang menguasai diri saya…

Saya belajar - Bahawa tidaklah penting apa yang saya miliki, tapi yang penting adalah siapa saya ini sebenarnya.. ..

Saya belajar - Jangan menilai orang dari penampilannya saja, itu boleh menipu. Bicara dan kenalilah orang tersebut lebih mendalam. Setiap orang memiliki kelebihan dan kebaikannya masing² meskipun tidak ada orang yang sempurna di dunia.

Saya belajar - Di saat susah lebih terlihat mana teman sejati dan bukan.

Saya belajar - Bahawa dua manusia dapat melihat sebuah benda yang sama, tapi memandang dari sudut yang berbeza….

Saya belajar - Bahawa saya tidak dapat merubah orang yang saya sayangi, tapi semua Itu tergantung dari diri mereka sendiri

Saya belajar - Bahawa perlukanwaktu bertahun² untuk membina kepercayaan dan hanya beberapa saat saja untuk menghancurkannya.

Saya belajar - Bahawa tidak berapa beratnya patah hati itu, dunia tidak pernah berhenti hanya gara-gara kesedihan saya…

Saya belajar - Hanya kerana 2 orang berbeza pendapat dan tidak kelihatan mesra, bukan bererti mereka tidak saling menyayangi, mencintai dan setia. Dan hanya kerana mereka selalu sependapat dan kelihatan mesra, bukan bererti mereka selalu saling menyayangi, mencintai dan saling setia.

Saya belajar- Bahawa persahabatan sejati sentiasa tumbuh walau dipisahkan oleh jarak yang jauh. Malah kadang² boleh melahirkan cinta sejati…

Saya belajar - Bahawa jika seseorang tidak menunjukkan perhatian seperti yang saya inginkan, bukan bererti bahawa dia tidak menyayangi saya.

Saya belajar - Bahawa saya tidak dapat memaksa orang lain menyayangi saya. Saya hanya dapat menunjukkan dan melakukan sesuatu untuk orang yang saya sayangi, selanjutnya terserah mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan