Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Isnin, 18 Mei 2009

ERTI SEBUAH PERSAHABATAN....


Pagi nie..balik jer kejer terus mengadap intenet..huwah..tangan dah gatal sebab lama x surf dan sambil melakukan sedikit tugasan..Hehe..tugasan apa lah tue...Tak delah, sejak involve dengan bisnes kecil-kecilan nie nak kener lah update info2.. Seperti biasa saya memang akan hidupkan YM..Lepas tu pagi tadi ader member masuk dan kami chat panjang jgk..

Sedikit muhasabah yang dah lama saya x dengar daripada sahabat2 saya..Dia menyatakan sedikit kekecewaannya terhahdap rakan2nye..Dia mengatakan susah ingin mencari kawan masa susah. Yang akan appreciate atau ingat pertolongan yang pernah di beri..Katanya manusia mmg mudah lupa bila SENANG. Waktu susah, kawan yang lama itu sanggup meneman membantu..Bersama memberikan semangat agar boleh maju.. Membantu dari sudut wang dan juga masa...Katanya bukan nak sangat dihormati tapi hargailah dia..Waktu susah ingat, waktu senang lebih2 lagi..Tapi bila senang, lupa dah kawan lama..Sebabnyer, dah seronok dengan kawan baru yang kononnya dapat membantu kita. Tapi kita tak tau sebenarnya kawan baru itu hadir masa kita senang berada. Waktu 'mempunyai segalanya'....

Ayatnya sangat bersahaja namun sangat membuatkan hati saya sebak...Subhanallah, Engkau Pemilik Kekuasaan Itu.. Saya megingatkan kembali apakah hikmah di atas perbualan ini. Adakah ia juga adalah teguranmu Ya ALLAH melalui insan lain... Adakah aku telah melakukan sesuatu di luar batasanmu..Kepala saya ligat mengingatkan kisah lama..Ye..seolah ada sesuatu kehilangan dalam hidup saya..Hanya Engkau yg lebih mengerti bagi segalanya...Syukran Ya Allah....

1 ulasan:

  1. ASLKM ZATUL...kawan dan sahabat dua pegertian yang sangat besar.Kebiasaannya kawan hanya kawan tetapi sahabat adalah sahabat yang mengerti pahit manis dalam erti persahabatan.Tetapi sahabat yang dimaksudkan satu dalam sejuta....kawan berlambak kita senyum kat mereka terus jadi kawan.....ermm apa2 pun saya setuju kenyataan zatul diatas.

    BalasPadam